16 lipca 2016

Dlaczego zabijasz drugiego człowieka ?

   

  Włączam telewizje. PolsatNews - zamach. TVP1 - morderstwo. TVN24 - gwałt. Dlaczego tak jest? Skąd ta nienawiść, brutalnosć i chęć wyrządzenia drugiej osobie krzywdy?                                Piątek. Wstaje o godzinie 9 narzekając, że tak wcześnie, bo wkońcu mam wakacje, a za kilka dni idę do pracy. Zupełnie nieświadoma zjadłam śniadanie - płatki + jogurt + owoce - jak zawsze.  I wtedy doznałam szoku - kolejny zamach ? Znów Francja, ale tym razem Nicea. Czuje lekki strach, zakłopotanie i ogromne współczucie. Kolejna tragedia.
   Sobota. Chłopak do mnie napisał. Powinnam się cieszyć, ale tym razem zamiast "Kocham Cię" przeczytałam "Zamach stanu w Turcji. Wojsko strzela do ludzi będących na ulicy ". I tutaj już mnie dobił - niespełna 24 godziny i dwa zamachy. Dwa różne, ale ofiarą jest to samo - niewinne społeczeństwo.
    I wtedy sobie zadaje pytanie : Dlaczego człowiek zabija drugiego ? Jaki ma cel ? Czy zabijając zaspokoi swój gniew ?
    Najgorsze w tym wszystkim, że to dotyka prostych obywateli (takich jak TY i ja), którzy tak naprawdę nie mają wpływu na nic. Niewinnym osobom wyrządza się krzywde, bo ktoś chce przejąć władze? Chce narzucić swoją religie? Chcę zaspokoić swoje osobiste potrzeby ? Niestety nie znam odpowiedzi na te pytania. Wiem jednak, że nawet i ty możesz kogoś zabić lub to już zrobiłeś.
    Przecież zabijanie to nie tylko morderswto, to też krzywda, którą wyrządasz drugemu człowiekowi. Może niekoniecznie dusząc czy strzelając do niego, ale złym słowem, kłamstwem, zdradą, plotkami. A dlaczego ? Bo zabijasz od środka - psychicznie. Ile razy przechodząc miastem można zauwazyć wyzwiska, plotkowanie o kimś (notabene o osobie, z którą ani razu się nie rozmawiało). My, tacy mali na tym świecie, też możemy komuś wyrządzić krzywdę. Tak więc warto zastanowić się zanim będziesz kogoś "obrzucał błotem", bo koleżanka kolegi powiedziała, ze tak było. Nie warto taką małą rzeczą niszczyć komuś życia.
    Myślę, że ludzie nie zdają sobie sprawy z tego co robią. "Ale ja tylko powiedziałem!", "To była tylko chwila - to nic nie znaczyło"  A właśnie te czyny, te słowa mogą kogoś zabić. Warto chwilę się nad tym wszystkim zastanowić.

17 komentarzy:

  1. Przeraża mnie to co obecnie dzieje się na świecie, codziennie zastanawiam się nad przyszłością, jak to będzie wszystko wyglądało... W tempie jakim rozwijają się te wszystkie zamachy... wolę nawet nie myśleć co może się dziać za jakiś czas, jeżeli to nie zostanie zahamowane. Masakra.
    Pozdrawiam :* Scobre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowity i bardzo wartościowy wpis. Jestem przerażona tym, co obecnie dzieje się wokół nas, bo teraz już naprawdę nie wiadomo, co przyniesie jutro.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny post! Naprawdę :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem co kieruje tymi ludźmi. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Mam tylko nadzieję, że nas to nie dosięgnie.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też przeraża ta liczba zamachów. Nigdy się jednak nie dowiemy dlaczego, po co ktoś to robi i jaki to ma sens.

    sushi-natka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie te zamachy niestety prowadzą do wojny. Będzie tylko gorzej ;/

    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Poruszyłaś bardzo ciekawy temat i powiem szczerze, że jak na razie na żadnym blogu nie zauważyłam jeszcze wpisu o identycznm, albo chociażby podobnym temacie. Nigdy nie dowiemy się co kieruje ludźmi, którzy wyrządzają aż tyle złego drugiemu człowiekowi, musielibyśmy chwilę posiedzieć im w głowie, ale moim zdaniem nawet to nie dałoby Nam odpowiedzi, oczywiście w niektórych przypadkach. Nikt z Nas nie wie jak to wszystko się potoczy i jak będzie wyglądać na świecie za jakiś czas, ale powiem szczerze.. aż strach się bać. Oby coś się zmieniło.
    Zapraszam również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz zupełną racje. To, co obecnie się dzieje.. nie ma na to słów. Nie potrafię zrozumieć jak człowiek może odebrać życie drugiej osobie. ŻYCIE. Czyli najcenniejszy dar, jaki było mu dane otrzymać. To niepojęte.
    A nienawiść jaka teraz jest siana przez ludzi? Hejt, plotki, obelgi? Człowiek drugiemu gotuje ten los. A chyba nikt nie chce znaleźć się po drugiej stronie lustra, obrażany i wyzywany?

    Buziaki!
    Sandra-klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również nie mogę zrozumieć jak ludzie mogą być względem siebie tacy okrutni ,jak można zabijać tylu niewinnych ludzi, w tym także dzieci.
    Obserwuje i zapraszam do siebie. :)

    http://p4ul4j.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama prawda... bardzo ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dobrze napisany post
    http://fashionbyalexandra1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację, dlaczego wszędzie serwuja nam nienawiść,złość, okrucieństwo...

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post :) cały czas zastanawiam się dlaczego na świecie jest tyle zła..

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post :) cały czas zastanawiam się dlaczego na świecie jest tyle zła..

    OdpowiedzUsuń
  15. dobry post, przeraża mnie to co się dzieje...

    OdpowiedzUsuń
  16. Dokładnie... to jest takie straszne, a zaram irytujące i dobijające... bo tak na prawdę, co ci ludzie chcą tym uzyskać... Cały czas wybuchają jakieś zamachy w Niemczech, najpierw ktoś z bronią strzelał w ludzi, innym razem jakiś psychol z maczetą biegł za ludźmi chcąc ich zabić. Chciałam spotkać takiego terroryste... na prawdę chciała bym go spotkać i zapytać się, co chcę tym uzyskać... czyjąś bezradność, strach, rozpacz? Ciekawe czy robił by tak gdy by ktoś postąpił by tak z jego rodzinną... bez sensu.

    http://kingapedzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post, naszym zdaniem teraz świat zmienia się na gorsze i aż strach pomyśleć co będzie za kilkadziesiąt lat... Wiec chociaż ny staramy się być dobrymi ludźmi i nad sobą pracować, bo niewiele więcej możemy zrobić niestety :)
    velas-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Instagram