21 lutego 2016

Trudne decyzje

W życiu każdego człowieka przychodzi taki czas. Czas, w którym trzeba zadecydować co dalej z nim będzie. Czy chce coś zmienić, czy może jednak zostać tu i się męczyć. Będąc coraz to starszym musimy nauczyć się odpowiadania za własne wybory. Trzeba ponieść pozytywne lub negatywne skutki  Nigdy nie wiadomo czy będzie lepiej. A może będzie o wiele gorzej ? Zawsze jest ryzyko, ale czy warto je podjąć ?

Ostatnio w moim życiu zaszło wiele zmian. W końcu odwazyłam się zrobić to o czym myślałam od dawna. Nie było to łatwe, ponieważ taka decyzja zmienia prawie wszystko i ma bardzo duży włpyw na moją przyszłość. Bałam się. Jak każdy podejmując decyzję, która niesie za sobą wiele konsekwencji i to niekoniecznie te dobre. Ale musi być ryzyko, bo gdy go nie ma to po co cokolwiek zmieniąc ? Po co modyfikować coś, skoro i tak, to niczego nie zmieni i nie odczujemy różnicy.
Zawsze są pozytywne i negatywne skutki. Nigdy nie mamy pewności czy wszystko będzie tak, jak chcielibyśmy żeby było. Jednakże jeśli nie pasuje nam to co się dzieje teraz, musimy podjąć to ryzyko. Jeśli tego nie robimy dalej będziemy żyli jak dawniej, bez zmian. I dalej nieszczęśliwi. A chyba człowiek dąży najbardziej do szczęścia. Po co ludziom dom, pieniądze, rodzina jeśli nie jest szczęśliwy ? Jest to nie potrzebne. Nikt nie będzie czerpał radości z życia będąc złym, że się jest w miejscu, którego się nienawidzi. Dlatego, gdy czujesz, że nie potrafisz być szczęśliwy w takim miejscu. Musisz coś zmienić. I wtedy nastaje ten czas. Czas podjęcia decyzji, która coś odmieni. Jeśli nie podejmiesz ryzyka, nigdy się nie dowiesz co się stanie.
Taka moją decyzją była zmiana szkoły. Nie czułam się dobrze chodząc tam. Ciągły stres, dojazdy, zmęczenie. Bardzo źle się to odbiło na moim samopoczuciu, zarówno fizycznym, jak i psychicznym. Podjęcie tej decyzji nie było wcale łątwe. Bardzo długo się zastanawiałam czy to dobry pomysł i jakie będą tego skutki. Bałam się. Bałam się zmiany. Nie tego co będzie po niej, ale samego podjęcia tej decyzji. Tego odejscia, pożegnania się. Ta szkoła była taką strefą komfortu. Nie czułam się dobrze. Uważałam jednak, że jak ją opuszczę to może być gorzej. Hmm.. To dziwne, bo gorzej być nie mogło. Ta niby "strefa komfortu" wyniszczała mnie. Nie byłam tą samą Karoliną co wcześniej. Nie tylko szkoła na to wpłyneła, nie przesadzajmy. Sama w sobie nie była zła. Było naprawdę okej. Ale to nie było dla mnie. I tyle.
Minęły już 4 dni w nowej szkole. Mimo tego, że czuje różnicę to widzę światełko w tunelu. Wiem, że będzie dobrze. Napewno lepiej niż było. Nie warto czekać aż wszystko samo się zmieni, bo nic nie przychodzi ot tak. Czasem trzeba coś zmienić i podjąć ryzyko. Ja podjęłam. A ty ?

14 komentarzy:

  1. Teraz coraz wiecej trudnych decyzji czeka :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami trzeba zaryzykować :).
    Klikniesz pod zdjęciami w link z płaszczykiem ? Odwdzięczam się :) .

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/02/warm-winter-day.html

    OdpowiedzUsuń
  3. na mnie też niedługo będzie czekać ważna decyzja ;)
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  4. Na mnie tez czeka poważna decyzja, i mam nadzieję, że wybieram dobą drogę! Wszystko ma swoje skutki, a my musimy tylko dbać, aby były one tylko pozytywne! Śliczne zdjęcia!
    Zapraszam Cię też do mnie!; )) http://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielki ukłon dla Ciebie za wyjście ze "strefy komfortu" teraz już będzie tylko lepiej... nie koniecznie łatwiej, ale zdecydowanie lepiej... z resztą wiem doskonale, że sobie poradzisz... będę Cię podglądać, bo fajnie jest zaglądać do kogoś kogo zna się z ulicy ;)
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetny post, poradzisz sobie, brawo za decyzję !
    http://melassie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. fajna bluzA

    http://eskucinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety kiedyś w końcu nadchodzi moment, w którym trzeba stanowczo podjąć decyzję. Oby nie była błędna. Super post!

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję odwagi ! ♥

    Myślę, że wszystko co w życiu robimy wymaga podjęcia decyzji i nieprzemyślanych wyborach, które się ciągną jak tory z jednego końca Polski do drugiego.

    ( Okey, to było złe porównanie xD )

    Większość decyzji podejmujemy nie wiedząc o tym. Świadomie myślimy, że po prostu nie ma innego wyjścia, a dopiero potem zastanawiamy się " co by było , gdybym ... "

    Życie to ciągłe decyzje ;)

    Super, że Ci się udało! Jeśli gorzej już być nie mogło to teraz będzie tylko lepiej, nie ? ;)

    Pozdrawiam :*

    ``. && . z a p r a s z a m d o s i e b i e ! -> nowy wpis o tym , jak przetrwać ciężki okres choroby :/

    www.nastolatkawsieciblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za bradzo fajny komentarz , również Cb pozdrawiam ! Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i ciekawy post :) Mnie teraz będzie czekała decyzja dotycząca wyboru studiów magisterskich... Ehhhh ciężka decyzja..

    W wolnej chwili zapraszam Cię na moją fotorelację z tegorocznych Targów Mody Slow Fashion:
    http://www.moniquerehmus.pl/2016/03/slowfashion.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Podjełaś dobrą decyzję ;)
    Bardzo dobrze napisana notka.

    vercxik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki ciekawy post! :)
    Zapraszam do mnie, http://magda-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Instagram